Det er blevet populært som aldrig fø rog udgive sine egne kogebøger, alle de kokke, ernæringseksperter og andre sundhedseksperter der toner frem på TV, har oftest eller planlægger og udgive deres egen kogebøger.

Hvad skal man huske på inden og efter man har udgivet en kogebog, vil vi gennemgå i denne artikel nedenfor.

Skal min kogebog have et tema?

Der et er sjældent, at man kan lave en bred kogebog og forvente den sælger godt. Når folk køber en kogebog, er det oftest for inspiration eller motivation til og lære nye retter, der smager af noget, udover det sædvanlige man altid laver.

Danske kogebøger – sådan får du successMan kan med success udgive kogebøger inden for følgende temær: kaloriefrit mad, fitnessmad, fiskeretter, forretter, deserter, vegetarretter, veganerretter, danske klassikere, fastfood i eget køkken osv. Men i stedet for og favne bredt, så find en niche – ønsker du og udgive til flere emner, kan du evt overveje at udgive dem separate og når du har udgivet alle dine kogebøger kan du lege musiker og lave en opsamlingskogebog, med de bedste af dine opskrifter.

Er der ting der gør det sværere og udgive en popular kogebog i dag?

Den største udfordring for dine planer om at udgive en kogebog er nok mest, den stigende popularitet i måltidskasser, som betyder at danskerne laver mindre mad selv, for og spare tid. Se bl.a. måltidskasser fra RetNemt, der kommer med ingredienserne doseret og en opskrift og følge – det er det du er oppe imod nu om dage.

Du kan vende om og sige, målgruppen der vil købe en kogebog eller opskriftsamling, er jo nok ikke i ovenstående målgruppe, det er oftest folk der kan lide og lave mad.
Dertil kommer også, at kogebøger altid er en søgt gave at give.

Hvordan promover jeg min kogebog

Den bedste måde og promovere din kommende kogebog eller opskriftsamling er ved og give den et personligt touch, der er kendte bøger som “Lean in 15”, der kommer med sunde retter der kan laves på 15 min, og samtidig nogle gode træningsøvelser.

En anden god ting, er og gå på TV, enten som TV kok i Godmorgen Danmark, eller andet sted, hvor du kan promovere dine retter og din kogebog.

Vi håber du kan bruge ovenstående råd til og få success med din kogebog.